Friday, April 18, 2008

Practical - Day 1

First day practical.Bangun pagi bersemangat giller nak start keje. Lebih kurang pukul 8.00 dah sampai TM sbb kena lapor diri pukul 8.30 pagi. Yang kelakarnye, korang pernah tengok tak orang first day keje mak ngan ayah ikut same? Haaa...jangan terkesima plak. Memang benar tiada yg benar melainkan yg benar belaka. Kalau nak ikutkan hati memang malu. Yelaa...mane ade orang datang keje bawak parents bagai. Ingat family day ke hape. Tapi sebab diorang parents aku takkan nak halang pulak kan...hehe..

Seriously, dari pukul 8.30am - 1.00pm aku duk tercongok saje bersama 5 orang trainee yang lain. Ya Allah! baru ku tahu betapa tak efficient nya diorang buat kerja. Supposed dah tau ade trainee nak masuk dah prepare laa ape-ape yang patut. Nie nak divide masuk division mane pun tak confirm lagi. Adeiihh laaa.. Letih siot!

So, aku kena masuk sales department. Dari pukul 2.00pm sampai 4.30pm aku tunggu, baru aku dapat jumpe supervisor aku. Tue pun diorang main pass pass aje aku masuk kat mane. Hampeh tul. Aku dah macam tugu negara duk keras je kat kerusi tue. Boleh plak wat derkkk aje. Cehh!

Dah masuk department yang ditetapkan, boss aku introduce plak aku kat staff department. Semuanya ade 3 division; retention, outlet & sales. Aku kena campak kat bahagian sales. Boss suh duk mane2 & tanye ape2 yang patut kat staff lain. erkk....sungguh laa aku tatau nak watpe. Dia tak guide langsung. Dah laa aku nie pemalu tahap kari ayam babas tue. Aku pun duk laa kat satu kakak nie. Dia pun duk cite pasal organization punye BOD and product. Aku sebenarnye segan sangat sebab takut kacau dia. Yelaa..orang tengah nak wat keje kite plak duk menyibuk suh dia cite pasal hikayat company. Memang haru laaa....dah tue dia bagi je aku buku product suh bace. Agak berpinau jugak laa biji mate aku menatap font2 yang kecil lagi chumel kat buku tue.

Kejap je pun aku bace. Pastu kul 5.30 aku balik.

Sampai umah tido macam tak hengat donia punye gaye. Memang kuak terlentang terbalik tergolek sume ade. Kalo ade pertandingan gaya tidur pelbagai memang menang la..InsyaAllah punye ...

Kesimpulannya, hari pertama nie memang aku jadik pak pacak. Bosan giller tahap gaban.




++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy