Friday, April 18, 2008

Practical - Day 2

Hari kedua aku datang kul 8.26am. heh! se'baek sempat sebelum cecah 8.30am.

Masuk2 je office, terus berkumandang doa dari ustaz mane ntah. Tapi memang rutin kat TM nie pagi-pagi sebelum start keje ustaz tue akan bace doa & sume staff dapat dengar tru speaker. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya ade jugak good thing kat sini. Doa di awal hari untuk memulakan pekerjaan harapnya mendapat rahmat supaya perjalanan hidup pada hari tersebut berjalan dengan lancar.

Lepas abes doa, boss aku datang tempat aku & bagi buku product. Uhhh...tebal seyh! Tapi takpe, semangat tue masih berkobar-kobar lagi. So, aku memulakan bacaan dengan harapan akan khatam sebelum lunch hour.

Ohh..aku dapat satu kawan, duk sebelah aku. Kak lia name dia. Dia agent kat situ tapi peramah. DIa pun x de kawan, so okey laa tue kan. Daripada aku jadik kera sumbang duk sorang-sorang. Yang kelakarnye aku main message dengan fadiah. DIa pun tengah bace buku product. Aku duk lawan nak abeskan cepat. huhu

Tapi diorang kesian laa jugak. Working days Mon - Fri & Sat (2x sebulan). Haizun plak keje dia dari 10am - 7pm & 12pm - 9pm. Hari Ahad pun dia keje. Memang kesian laa. Tapi okey gak dia dapat elaun. Aku keje tak dapat elaun...iskk..

So, aku mencapai target sebab dapat abeskan bacaan sebelum keluar lunch. Then aku pulangkan buku tue kat boss aku pukul 3pm. Aku mintak kat boss aku keje sebab aku bosan yang amat sangat. Korang tau dia kate ape? "Ohh...bosan ke?" Adeiih laaa...pastu dia kate sebenarnye banyak je keje nak suh aku buat. Tapi apsal hang tak bagi boss oiiiii... Membazir mase aku betul laa. Pastu dia suh aku bawak laptop so aku leh wat keje kat meja sendiri.

Tue je laa keje aku untuk ari ke-2. Bosan kan? Macam giller!


++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy