Tuesday, November 8, 2011

Salam Aidiladha 1432H/2011

Assalamualaikum wbt.

Belum terlewat lagi untuk aku ucapkan Selamat hari raya aidiladha buat muslimin muslimat semua. Agak seronok tahun ni meraikan aidiladha sebab tahun ni kali pertama aku buat sumbangan untuk ibadah korban walaupun hanya 1 bahagian. Belum mampu lagi nak korban seekor lembu/kambing/unta. InsyaAllah aku akan teruskan buat sumbangan ni seandainya tiada masalah kewangan. InsyaAllah.

Tahun ni aku & family bersolat kat Masjid UTM. Aku asyik lupa nama masjid tu tapi suka lah solat kat sana. Masjid agak baru, sejuk dan tenang sangat. Ada la dalam 200 lebih jemaah hari tu.

Lepas bersolat makan-makan kat rumah dulu sebab plannya nak pergi ke rumah ayah abang fizal kat Jalan Ipoh kemudian pergi Klang ziarah Mak Mah & Mak Ani.

So, menu kat rumah aku pada hari kejadian ialah:

1) Spaghetti
2) Laksa Johor
3) Sate
4) Nasi impit
5) Kari ayam
6) Serunding
7) Cupcake coklat

Ni antara gambar yang sempat diambil. Yang lain tak sempat nak snap.




Dalam pukul 11.30 kot macam tu pergi rumah Ayah Abang fizal pulak. Sadis sangat sebab dah ready bawak dslr sekali terlupa bawa bateri. Sangat kecewa! Terpaksa ambil gambar pakai handphone adik aku. Actually, aku teruja sangat nak ambil gambar sebab family & cousin semua pakai jubah.

Gambar makanan pun tak dapat nak ambil. Tapi kitorang makan nasi beriyani kat situ dan celebrate birthday Nina. Sebelum tu kami buat bacaan tahlil dan doa sikit.



Gambar-gambar di bawah adalah hasil cilok dari fb cousin aku. ahaKs! sori ambil tanpa permission.



Petang tu pulak pergi Klang ziarah makcik aku 2 orang tu. Kesian takde siapa kat sana. Menu diorang buat untuk kitorang ialah seperti dibawah. Sedap bangat!



Tak ambil gambar makcik aku 2 orang tu coz diorang tak pakai tudung pulak.

Balik rumah lepas makan ubat aku muntah dengan jayanya. Aku sebenarnya tak boleh makan rendang ke kari ke - makanan yang berempah la kiranya. Nanti aku cepat sakit perut. Dah tu banyak pulak aku makan hari tu. Amazing sangat padahal dah lama tak dapat makan banyak sejak kurang sihat dulu. Tahniah untuk diri sendiri.

Tak dapat bersembang dengan kawan dekat forum malam tu. Lepas muntah rasa sangat pening. So, terus tido.

Sekian sajalah ceritera aidiladha aku pada tahun ini.

Semoga aku berkesempatan untuk sambut aidiladha pada tahun-tahun mendatang. Semoga jugak mak ayah aku berkesempatan menunaikan haji sebelum diorang menutup mata. Semogalah Allah permudahkan jalan mereka sebab halangan utama diorang sekarang ni adalah kewangan saja. Aku selalu mendoakan hajat mereka untuk ke sana termakbul. InsyaAllah. Amin.


++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy