Tuesday, November 8, 2011

Bila waktu telah berakhir [Babak 3]

Babak 3 - (Recap Skandal - di Kondominium Nani)

Khalid dan Hadi merupakan sahabat baik. Mereka bersahabat sejak zaman universiti lagi. Keakraban mereka boleh diibaratkan bagai isi dengan kuku. Andai salah seorang daripada mereka diganggu, nahaslah orang itu dikerjakan geng mereka.


Hari itu sebenarnya Khalid serabut memikirkan perangai Nani yang berubah. Khalid tertanya sejak bila Nani bersama dengan Hadi? Bukankah Nani sudah berjanji untuk setia dengan dia sahaja?

Nani itu skandalnya Khalid. Sejak 2 tahun yang lalu Khalid mula menjalin hubungan cinta dengan Nani. Datin Seri yang seksi itu sering membuat Khalid tak keruan. Tak lena tidurnya. Selalu rasa diawang-awangan. Wang yang ditabur kepada Khalid menggelapkan matanya. Nur; isterinya yang sah itu diabaikan terus.

Lewat petang tadi sewaktu ingin bertemu dengan Nani di bawah kondominium Badarsila, Khalid ternampak kelibat Nani dengan Hadi. Aksi mereka sungguh mesra. Berderau darah Khalid. Kalau diikutkan nak aja dia menyepak Hadi disitu. Kata kawan, apa barang ambil hak orang - getus hatinya.


Sejurus selepas Hadi beredar, Khalid terus menuju ke rumah Nani untuk bersemuka.

Khalid: You ni dah kenapa Nani? Sejak bila you dengan Hadi pulak? Dah gatal merenyam sangat ke?

Nani: You peduli apa? Hidup I, suka hati I lah. Sekurang-kurangnya Hadi tu bukan suami orang. Sasa, hebat, kaya, kacak pulak tu. You apa ada? Menumpang harta bini you tu aje lah. Nasiblah bini you tu buta tak nampak perangai setan you ni. Kalau tak lama dah you kena tendang keluar rumah tu.

Nani bengang sebenarnya lepas terserempak Jasmeen berkepit dengan Khalid di shopping complex terkemuka kelmarin. Panas hatinya. Sudahlah dia benci dengan perempuan tak sedar diri tu. Saingannya dalam industri seni.

Khalid: You jangan nak lebih-lebih Nani. Ni cuba bagitau I kenapa tiba-tiba je you jadi macam nie?

Nani: Dasar lelaki buaya darat. Semua you nak kan? Macam I taktau you suruh I setia la ape la dengan you tapi you yang menggedik dengan GRO mana-mana ntah. Jijik I. Tak pasal nanti I dapat penyakit entah apa-apa. Agaknya you tu pun dah kena aids, sifilis semua tu. Yuckss!

Khalid: Shut up! (Ego Khalid tercabar dengan kata-kata Nani. Lengan Nani ditarik kasar. Ditolak badan itu ke dinding dan dilempangnya Nani berkali-kali) Kau mulut tu baik jaga-jaga sikit. Kau ingat kau cantik sangat ke? Kalau kau takde duit tak ingin aku dekat tau!

Nani:*Ptuih* Hey setan! Memang patut bini kau dulu tinggalkan kau. Lelaki dayus! Bini sendiri pun tak reti nak ajar ada hati nak dapat perempuan baik-baik. Nasib je tu kau dapat si Nur. Memang buta perempuan tu. Perempuan paling bangang pernah aku jumpa. hahahaha (sengaja Nani mengapi-apikan keadaan)

Tubuh Nani dihenyak ke sofa dan dilayangkan tamparan sekuat hati ke muka Nani. Kemudian Khalid terus keluar daripada kondominium tersebut. Memandu keretanya tanpa arah tujuan. Sebab itulah awal pagi tadi baru dia pulang ke rumah.

++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy