Sunday, December 11, 2011

49 days

Setiap hari terfikir nak update blog tapi ada je perkara lain yang mengganggu. Actually bukan mengganggu tapi leka pegi buat benda lain.

Sekarang tengah tengok cerita 49 days kat Astro OneHD. Suka sebab ada actress kesukaan aku tapi baru check kat internet tadi cerita ni sad ending. Yang aku tengah tengok ni baru sampai episod 4.



Anyway, mak aku tak sihat dah empat hari kot. Kelmarin paling menakutkan sebab dia tak larat nak bangun, sakit kepala, badan panas & mengerang kesakitan. Masa aku tuam mak dengan air sejuk + ais, menangis kot dia. Tido dekat peha aku sambil berselimut satu badan.

Kesian tengok bila mak aku sakit macam ni sebab mak aku ni kategori superwoman. Ni tengah menaip ni pun dengar dia batuk-batuk kat dalam bilik tu. Masa aku jaga mak kejap semalam, mak aku asyik cakap sorry & terima kasih ulang-ulang. Sedih pulak dengar. Aku pun asyik cakap takpe biar akak tuam kasik panas badan tu berkurang. Lepas tu urut kepala dia. Mengerang dia tu buat aku takut.

Yelah, masa dulu aku boleh dikatakan hampir setiap hari menangis kalau ingat pasal mak aku. Padahal bilik sebelah-sebelah aje. Setiap hari aku bacakan doa tidur untuk ahli keluarga aku (masa dulu la). Aku takut sangat kalau aku bangun tidur aku tak dapat jumpa family aku. Aku selalu fikir biarlah aku mati dulu sebelum mak ayah tapi kalau aku pergi dulu mesti remuk hati diorang. Dah la aku satu-satunya anak perempuan diorang. Tapi kalau diorang pergi dulu, aku rasa aku taktau nak survive hidup ni macam mana. Lama-lama aku terus taknak fikir dah pasal ni. Sebab buat aku sesak nafas. Aku serahkan je pada yang Di Atas sana.

Mak aku, walaupun dia tengah sakit tapi tetap tak lupa tanggungjawab pada family. Macam mana ntah mak aku dapat buat macam tu. Aku salute sangat tapi kadang aku tak suka jugak sebab bila mak aku terlampau protect aku, lama-lama satu apa pun aku tak reti nak buat. Bayangkan kadang tu nak basuh pinggan pun terpaksa berebut kalau tak mesti dia aje yang nak buat. Next week nak belajar masak nasik. Mesti belajar cepat sebab kalau mak takde nanti takde orang nak ajar aku masak nasik. T___T

Aku rasa sebab ni la aku tak banyak berhubung dengan orang luar. Sebab aku rasa aku tak dapat nak hadapi saat kalau aku kehilangan orang-orang yang aku sayang ni.

Adeihh...mak dengan ayah dah terbangun pulak. Kena bebel sebab dah pukul 3 pagi tak tido lagi. Terpaksa tutup lappy. Doakan semoga mak aku cepat sihat kembali. Goodnite!

++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy