Monday, February 4, 2008

Kata akhir

Aku masih setia di sini
Menanti kehadiran suatu
Yang tak pasti
Walau diri terasa ingin berlari
Namun kaki tetap utuh berdiri
Enggan menurut kata hati
Bimbang langkah tidak terhenti

Perlukah aku terus menanti
Meski ku tahu
Ia tidak sendiri lagi
Dan kasihku mungkin tidak kan berbalas
Seperti yang ku ingini

Perlukah aku terus mendambakan kasihnya
Mungkin ia takkan peduli akan perasaan ini
Atau ia peduli dan mengerti
Tetapi ia tetapkan berlalu pergi

Gelisah membelah sukma
Resah mencengkam jiwa
Menyesakkan dada
Mengaburi minda

Haruskah aku membuang rasa ini
Nun jauh ke dasar laut
Agar ia tidak lagi timbul di dasar hati
Haruskah aku membiarkan rasa ini
Sehingga ia layu
Agar ia tidak tumbuh mekar di dalam jiwa
Haruskah aku...haruskah?!

Aaahhhh....
Aku menjadi bingung
Teramat bingung
Lantas...ku biarkan semua tanya
Pergi berlalu begitu saja

cinta.ungu ~ 16/8/03

++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy