Monday, February 4, 2008

Cinta dan Roti

hmm…perihal cinta memang sulit untuk ditebak
aku sendiri tidak memahami cinta itu
terkadang terasa ingin dicintai…
terkadang terasa lebih elok bersendiri…

tapi kurasa cinta itu memang diperlukan setiap insan
walau mungkin kala ini tidak kita rasa perlunya cinta itu…

yaa..cinta itu bukan seperti roti yang bisa dimakan
cinta adalah cinta
ia berdiri sendiri atas nama cinta..

lain pula halnya dengan roti
dibuat daripada yis
dan berdiri atas nama gardenia, high 5, everyday dan lain-lain…

cinta.ungu ~ (3/2/08 - 11.52pm)


++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy