Monday, February 4, 2008

Kata akhir II


Tiba-tiba
Aku berasa ragu pada impianku
Serta jalan hidup yang akan aku tempuh

Di saat ini
Aku ditemani teman sejati
Yang memberikan harapan
Untuk aku terus berdiri

Katanya:
Andainya kamu ragu pada impianmu
dan jalan yang akan kamu tempuh
maka, percayalah pada dirimu sendiri
karena kamu lebih mengerti
apa yang ada pada dirimu

Lantas

Aku mengambil kata putus
Dan untuk kesekian kalinya
Aku bertekad di dalam hati

Biar mengalir air di mata
Biar sarat luka di dada
Biar perih luka di jiwa
Biar pilu bermukin di sukma
Biar ombak rindu menggila

Namun apa yang pasti
Aku tidak akan lagi menjadi seorang penanti
Kepada sesuatu yang tidak pasti

Dan pada malam yang indah ini
Aku tersenyum sendiri
Merelakan pemergian mimpi
Dan menyambut kehadiran realiti


cinta.ungu ~ (17/8/03 - 8.20pm)

++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy