Wednesday, August 6, 2008

Buat hati yang dipenuhi cinta


sengaja kulewati taman itu

berjalan tanpa arah dan hala tuju

menatap bunga-bunga yang sedang berkembang mekar
menikmati panorama hijau yang terbentang dilaman santai
menghirup udara nyaman yang menyegarkan

sejenak pandangan mata yang meliar
termati pada wajah-wajah yang ku kenal

di atas rumput nan menghijau itu
kumelihat pasangan uda dan dara sedang bersantai
beralaskan lengan mereka berbaring
melepas lelah sambil merenung dada langit

si uda yang gagah dan tampan
si dara yang manis lagi rupawan

aku senang melihat mereka
senyum yang tersungging dibibir
canda yang mengundang gelak tawa
sinar bahagia yang jelas terpancar diraut wajah

buat si merpati sejoli itu
kulayangkan senyuman manis buat mereka
serta lambaian mesra tanda menyapa

aku gembira melihat kalian
semoga berbahagia hendaknya

ku ayunkan kaki melangkah pergi
bersama senyuman yang masih bersisa
aahhh...benar-benar hari yang indah untuk dinikmati


~cinta.ungu~ (8.41pm / 05.08.08)

++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy