Wednesday, September 6, 2006

kembali di sini

assalamualaikum..

sebenarnye lama da x godek2 mende alah frensta nie. seriously rindu sangat. tatau la rindu ape. hehe. tp page aku da x meriah mcm dulu. aku pun da x rajin update page aku. x mcm dulu2. x tdo mlm sbb nk tuka2 page. heh. giller betul kalo ingat time tue.

okey. nk start cite psl idup aku ari nie. actually ade 2 berita. 1 good news & the other one was a very2 bad news. memandangkan last month penuh dgn test & exam so, this month dpt result. yg bad news nye ialah my result for micro mid-term was very s**k. sangat la bangang. tatau nk ckp mcm mane lg coz aku rase subject nie laa yg akan menjatuhkan grade aku. aku harap sangat aku x kena repeat subject nie. minta dijauhkan sangat! aku tatau laa. aku da wat sungguh2 and rase cam blh score alih2 dpt result mcm bangang. aku nie mmg bangang la psl economy. lembap. blur. isk. menyampah. erm. enuff la bout that. buat sakit ati je ingat. yg good news plak ialah i’ve got a very2 good marks for my english presentation. overall my lecturer was very satisfied with my presentation but i have to practise more on my nonverbal action and louder my voice. heh. i’m very happy with that!

“setiap kali Tuhan berikan kesedihan pada kita Dia pasti akan menghantar kegembiraan selepas itu. cepat atau lambat hanya Dia yg bisa menguruskan. dan waktu yg Dia kurniakan kesedihan & kegembiraan itu semestinya adalah pd waktu yg tepat dan terbaik utk kita meski kita merasakan sebaliknya. after all, Tuhan itu maha mengetahui apa yg terbaik utk hambanya.”

hari ni aku x buat keje pun. nk rehat. lps aje balik class kul 6 lebih ptg td trus g mkn ngan un & na kat foodcourt. sembang2. dgr cerita & perkembangan idup msg2. w/pun kitorang housemate tp da lama rasanya x gather sesame. maklumlah sejak msk sem nie msg2 sibuk dgn aktiviti msg2. seronok jugak sesekali berkumpul.

lps tue lps isyak td kitorang tgk filem hindustan ~kabhi alvida naa kehna~ lakonan shah rukh, rani mukherji, priety zinta & abishek bachan. memula sangat laa teruja kitorang nk tgk cite nie. tp huh. pening pale dibuatnye. bukan psl ape pun. pening psl bace subtitle yg dibuat oleh Indon mane ntah. korang bygkan la ade ke setiap kali org tue ckp “yes, u a rite (right)” subtitle tue tulis “ya, awak ke kanan”. adeihh. just imagine sume word “right” tue ditranslatekan ke “ke kanan”. maunye x pening. tue br satu. bape byk lagi word yg ditukar & ditunggang terbalikkan sampai kitorang sume naik pening + blur utk memahami nye. mengganggu konsentrasi betul. overall cerita nie okey laa. average. aku rase empat2 watak pun bersalah dlm cerita nie. tp aku tersimpati sket kat rani mukherji. rase nye dlm sume tue dia watak dia yg paling kesian. living with a no lovesoul-marriage life + x dpt bersama cinta sejati dia. tp at last sume pun hidup bahagia. hmmm. cinta. mcm2 cerita dpt di create hanya kerana cinta yg dtg & perginya sesuka hati. sungguh jahat cinta itu. huh! owh. x dilupakan juga lagu2 dlm filem nie x best langsung. membosankan. itu aje laa comment aku psl cite nie.

adeh. aku da ngantuk & mcm nk tdo. tp perut aku vibrate laa plak. laparnye. nape setiap kul 3 or 4am perut aku lapar ekk. erm. x pe laa. anyway, seronok dpt tulis kat sini ari nie. dan aku berharap dpt sambung lg nnti.

~selamat beradu~ wassalam.


++ Live.Life.Cool ++

0 comments:

 

Popular Posts

Followers

About Me

My photo
Love Purple and Maroon. Meluah kata kadang tidak semudah yang difikirkan. Pabila berbicara, banyak hati yang perlu dijaga sehingga ada kalanya kita terpaksa mengabaikan perasaan sendiri. Terkadang bila ingin meluah, lidah kelu untuk melontar butir kata. Gembira, marah, merajuk, suka, duka semuanya dipendam. Keterbatasan emosi membuat kita kerap menyimpan rasa dalam hati. Lantas ruang kecil ini aku jadikan satu medium untuk aku meluah rasa dan idea. Bahkan aku harap agar setiap emosi yang mewarnai diri ini akan menjadikan hidup aku lebih bermakna untuk aku kenangi sebagai kisah klasik yang indah.

Sofie's Mind Copyright ©. Designed by Whitey Mommy